جستجو

روبُر

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

روبُر

آموزش-دوخت شلوار مردانه2

آموزش دوخت شلوار مردانه به صورت تصویری گام به گام (قسمت 2)

فهرست مطالب

دوخت شلوار مردانه

ما در مقاله آموزش دوخت شلوار مردانه، قسمت اول در مورد 11 مرحله دوخت شلوار مردانه توضیح دادیم در این بخش به ادامه آموزش می‌پردازیم.

خط اتوی پشت شلوار

هر یک از ساق‌های شلوار را روی میز اتو بگذارید طوری که درز داخلی پا روی درز پهلو قرار بگیرد و پشت پارچه به سمت داخل باشد سپس اتو کنید تا اثر خط اتو روی پارچه بیفتد

دوخت درز مرکزی شلوار

12-یکی از ساق‌های شلوار را به رو برگردانید ساقی را که به رو برگردانید داخل ساق دیگر بگذارید طوری که روی پارچه‌ها به سمت هم باشد سپس درز مرکز جلو را از علامت دوخت زیپ تا درز داخل پا بدوزید نقطه نتهای درز را با دوخت رفت و برگشت محکم کنید لبه‌های اضافه درز را پاکدوزی کنید.

مرحله-12 آموزش-دوخت شلوار مردانه
مرحله-12 آموزش-دوخت شلوار مردانه

دوخت زیپ

در تکه سجاف (تکه۵) لبه‌های اضافه درز دوخت زیپ پایین و پهلو را پاکدوزی کنید.

13-سجاف را روی تکه سمت چپ جلو بگذارید و با سوزن ته گرد نگه دارید سپس سجاف را از لبه بالا تا علامت دوخت بدوزید. نقطه انتهایی درز را با دوخت رفت و برگشت محکم کنید. اضافه درز را باریک کنید سجاف را به سمت داخل برگردانید و کوک بزنید سپس اتو کنید از کنار درز دوخته شده یک ردیف دوخت تزئینی بدوزید.

14-در تکه سمت راست جلوی شلوار ۷ میلی متر از پهنای اضافه درز لبه جلو را بیرون بگذارید و باقیمانده لبه اضافه درز را به صورت سجاف به سمت داخل برگردانید و کوک بزنید سپس اتو کنید برای این کار لازم است یک چرت کوچک روی علامت دوخت زیپ بزنید.

مرحله-13 دوخت شلوار
مرحله-13 دوخت شلوار
مرحله-14 دوخت شلوار
مرحله-14 دوخت شلوار

15-لبه سمت راست جلو را به زیپ کوک بزنید . سپس از کنار دندانه‌های زیپ آن را بدوزید.

مرحله-15 دوخت شلوار
مرحله-15 دوخت شلوار

16-زیپ را ببندید لبه‌های جلوی شلوار را ببندید طوری که خطوط مرکز جلو روی هم  قرار بگیرند.

نوار سمت چپ زیپ را به سجاف کوک بزنید بدوزید هنگام دوختن دقت کنید که تکه جلوی شلوار در دوخت نرود.

از سمت روی شلوار از روی خط دوخت تزئینی علامت گذاری شده در لبه سمت چپ جلو رودوزی کنید طوری که سجاف در دوخت برود.

مرحله-16 دوخت شلوار
مرحله-16 دوخت شلوار

دوخت نقاب

17-تکه‌ های نقاب را روی هم بگذارید طوری روی پارچه ها به سمت هم باشد. سپس مطابق شکل لبه‌های آنها را به هم بدوزید که درزها را باریک کنید در گوشه‌های که درز به صورت اریب چرت بزنید. نقاب را به رو برگردانید. لبه‌های دوخته شده را اتو کنید لبه‌های باز را به هم کوک بزنید و پاکدوزی کنید.

مرحله-17 دوخت شلوار
مرحله-17 دوخت شلوار

18-لبه‌های باز نقاب را زیر لبه سمت راست دقیقا از روی خط دوخت زیپ بدوزید طوری که نقاب در جلو بگذارید و کوک بزنید سپس دوخت برود از داخل لبه انتهایی پایین نقاب را به سجاف سمت چپ بدوزید.

مرحله-18 دوخت شلوار
مرحله-18 دوخت شلوار

دوخت پل برای کمربند (تکه10)

19-لبه‌های بلند نوار پارچه‌ای را به سمت مرکز ||نوار اتو کنید. سپس نوار را از وسط در راستای طول تاکنید طوری که پشت آن به سمت داخل باشد. لبه‌های تاشده را به هم بدوزید و از کنار لبه تاشده سمت مقابل نیز یک ردیف دوخت تزئینی بدوزید.

نوار را به ۷ تکه مساوی تقسیم کنید. پل‌ها را به لبه بالای شلوار کوک بزنید.

مرحله-19 دوخت شلوار
مرحله-19 دوخت شلوار

محل قرار گرفتن پل‌ها روی لبه بالای شلوار

 یک پل روی هر یک از خط‌های اتوی جلوی شلوار یک پل روی هر یک از ساسون‌های پشت و یک پل روی هر یک از درزهای پهلو به این ترتیب فقط یک پل باقی می‌ماند که فعلاً باید آن را کنار بگذارید.

دوخت کمربند

20-هر یک از نیمه‌های کمربند را به لبه بالای شلوار بدوزید درز شماره ۴ اضافه درز را به سمت کمربند اتو کنید.

مرحله-20 دوخت شلوار
مرحله-20 دوخت شلوار

21-یکی از ساق‌های شلوار را درون دیگری قرار دهید طوری که روی آن‌ها به سمت هم باشد درز مرکز پشت تا بالای کمربند بدوزید لایه‌های اضافه درز را از هم باز کرده و اتو کنید. در دو طرف زیپ، اضافه درز لبه های پایین کمربند را به سمت داخل اتو کنید.

مرحله-21 دوخت شلوار
مرحله-21 دوخت شلوار

22- تکه کمربند را از روی خط تای علامت گذاری شده به سمت بیرون تا کنید لبه‌های جلوی کمربند را مطابق شکل به هم بدوزید.

23-کمربند را به رو برگردانید. اتو کنید. اضافه درز لبه پایین کمربند را پاکدوزی کنید و روی درز قرار داده کوک بزنید از سمت روی لباس داخل درز کمربند را بدوزید طوری که لبه داخلی کمربند در دوخت برود.

یک جادکمه روی هر یک از لبه‌های انتهایی سمت راست و سمت چپ کمربند بدوزید دکمه‌ها را در مقابل جادکمه‌ها بدوزید سپس یک دکمه بیرون لبه انتهایی سمت راست و یک دکمه داخل لبه انتهایی سمت چپ کمربند بدوزید.

لبه پل‌های کمربند را به سمت داخل تاکنید و به لبه بالای کمربند بدوزید.

مرحله-23 دوخت شلوار
مرحله-23 دوخت شلوار

24-پل باقیمانده را مطابق شکل روی درز مرکز پشت کمربند بدوزید. پل را به سمت بالا برگردانید. لبه انتهایی آن را به سمت داخل تاکنید و به لبه بالای کمربند بدوزید.

مرحله-24 دوخت شلوار
مرحله-24 دوخت شلوار

لبه پایین

25-لبه پایین شلوار را پاکدوزی کنید زاپاس دوخت را به سمت داخل تاکنید کوک بزنید و اتو کنید. سپس لبه پایین را با دست در جای خود بدوزید. در مدل A روی لبه پایین شلوار دوباره خط اتو بیندازید.

مرحله-25 دوخت شلوار
مرحله-25 دوخت شلوار

نتیجه گیری:

در نتیجه‌گیری بخش دوم آموزش دوخت شلوار مردانه با کمر و زیپ، اهمیت دقت و ظرافت در این مراحل به وضوح مشخص می‌شود. نصب صحیح کمر و زیپ نه تنها ظاهر شلوار را حرفه‌ای‌تر و شکیل‌تر می‌کند، بلکه راحتی و عملکرد مناسب آن را تضمین می‌نماید. با رعایت تکنیک‌های دقیق دوخت و توجه به جزئیات، می‌توان شلواری با کمر و زیپ تمیز و بدون نقص تولید کرد که هم از نظر ظاهری جذاب است و هم دوام بالایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *